Toimitusehdot

RAVINNETUKUN POSTIMYYNNIN TOIMITUSEHDOT JA MAKSUTAVAT

Voimassa 12.6.2014 alkaen


Verkkokauppa


Ravinnetukku Aikalisä (M. & U. Kuusamo Oy, Louhikatu 17, 71470 Oravikoski, 041-4426165, make@ravinnetukku.fi) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Muista aina palata takaisin Ravinnetukun sivuille maksettuasi tilauksesi Verkkomaksun kautta, jotta tilauksesi varmasti tallentuu ohjelmaan!

Ensisijainen tilinumeromme on FI22 5600 0520 2822 14.

TUOTTEIDEN OSTAMINEN

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tuotteiden ostaminen onnistuu paitsi verkkokaupasta myös puhelimitse ja tekstiviestillä numerosta 041-4426165.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

TUOTTEIDEN TOIMITTAMINEN

Toimitamme tilatut tuotteet joko Itellan (Postin) tai Matkahuollon välityksellä. Käytännössä meillä on viisi toimitustapaa:

1) Itella Economy 16 (toimitus haluttua toimitusosoitetta lähimpänä olevaan Postiin),

2) Itella Express Flex paketti 21 (kotiinkuljetus) ja

3) SmartPost eli toimitus Itellan pakettiautomaattiin sekä

4) Matkahuolto (toimitus haluttua toimitusosoitetta lähimpänä olevaan Matkahuollon noutopisteeseen eli Matkahuollon oma toimipaikka, Siwa, Valintatalo tai Euromarket).

5) Vaihtoehtoisesti ainoastaan ohuvia tuotteita (paksuus alle 3 cm) sisältävien tilausten toimitus voi tapahtua myös kirjepostina asiakkaan postilaatikkoon.

Tilaamanne paketti saapuu valitusta toimtiustavasta riippuen joko postitoimipaikkaanne tai kotiinne yleensä 2-5 arkipäivän kuluessa tekemänne tilauksen maksamisesta. Jos toimitusaika on oleellisesti pidempi ilmoitamme teille tilauksen tilanteesta puhelimitse, tekstiviestillä tai sähköpostilla.

Mikäli tilaamanne tuotteet eivät saavukaan Teille, ottakaa silloin yhteyttä meihin mahdollisimman nopeasti. Selvitämme mistä viive johtuu ja korjaamme asian mahdollisimman pikaisesti. Huomioikaa kumminkin, etteivät toimitukset kulje viikonloppuisin ja juhlapyhinä. Juhlapyhien läheisyydessä tavaroiden kulku voi myös olla ruuhkista johtuen normaalia hitaampaa.


Peruutusoikeus ja palautusehdot

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksesi 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Digitaalisissa sisällöissä ja palveluissa sinulta on ennen maksutapahtumaa voitu erikseen pyytää suostumus peruutusoikeudesta luopumiseen, jotta palvelu tai digitaalinen sisältö on voitu toimittaa ennen peruutusoikeuden päättymistä. Peruutusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, osoitteesi, tilauspäivä, tuote ja se tulee lähettää sähköpostilla osoitteeseen make@ravinnetukku.fi tai postitse alla olevaan palautusosoitteeseen. Tuote tulee palauttaa postitse 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa. Palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Liitä kopio peruutusilmoituksesta tuotepalautuksen yhteyteen. Mikäli tuotetta on käytetty, pidätämme oikeuden laskuttaa arvonalennuksesta.


Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita tarkistusajan jälkeen, ole suoraan yhteydessä meihin. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Palautamme maksamasi summan kokonaisuudessaan 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen saapumisesta, mikäli tuote on palautettu tai se on todistettavasti annettu sovitun rahtifirman kuljetettavaksi palautusosoitteeseen.


Palautusosoite:
Ravinnetukku

Leivolantie 12

79100 Leppävirta

Peruutusoikeus ei koske asiakkaan toivomuksesta valmistettua tai muunneltua tuotetta. Peruutusoikeus ei koske sinetöitynä toimitettua tavaraa, jonka sinetti on rikottu. Peruutusoikeus ei koske nopeasti pilaantuvia tai vanhentuvia tuotteita.


Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme 20 euron maksun.


Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio tuotetta kuljettaneeseen rahtifirmaan.

Toimitushinnat:

Ostos yli 50 euroa: ei toimitusmaksuja, maksat vain tuotteet; toimitus lähimpään postitoimipaikkaan, Matkahuollon toimipisteeseen tai kotiinkannettuna, tilaajan valinnasta riippuen.

Ostos alle 50 euroa: 6,50 euroa Itella tai 5,50 euroa Matkahuolto (toimitus lähimpään postitoimipaikkaan tai Matkahuollon noutopisteeseen valinnasta riippuen) tai 9,90 euroa, jos haluat tuotteet toimitettuna kotiovellesi asti. Itellan pakettiautomaattiin toimitettu paketti maksaa 3,90 €.

TIETOA ERI TOIMITUSTAVOISTA

Ns. normaali postipaketti eli Itella Economy 16:

-Tavarat toimitetaan lähimpään postitoimipaikkaanne.
-Lähetys on lunastettava postitoimipaikastanne saapumisviikon+kahden viikon kuluessa sen saapumisesta postitoimipaikkaanne.

Kotiinkuljetus eli Itella Express Flex paketti 21:
-Tilauksenne toimitetaan teille arkipäivisin suoraan kotiinne ennen kello 21.00.
-Hieman kalliimpi (koskee 20-50 euron tilauksia) kuin toimitus postitoimipaikkaan tai matkahuollon toimipisteeseen (ns. normaali postipaketti tai Matkahuolto).
-Postin työntekijä soittaa teille ennen toimitusta, jotta voitte sopia parhaimman ajan tilauksen vastaanottoa varten.
-Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään ilmoitus, jossa pyydetään soittamaan ilmoituksessa mainittuun numeroon.
-Vastaanottaja voi joko noutaa itse lähetyksen sovitusta paikasta tai tilata uuden, maksullisen kuljetuksen.
-Jakelupäivät ma-pe


SmartPost eli toimitus pakettiautomaattiin

Pakettisi toimitetaan tilausvaiheessa valitsemaasi pakettiautomaattiin.

Kun pakettisi saapuu valitsemaasi pakettiautomaattiin, saat siitä tiedon tekstiviestillä. Älä hävitä tekstiviestiä, sillä pakettiautomaatti avautuu tekstiviestissä saamallasi koodilla. Valitse automaatilta "Nouda paketti" ja näppäile tekstiviestinä saamasi koodi. Automaatti ilmoittaa lokeron sijainnin, missä lähetys on. Paina "Avaa lokero" -näppäintä ja lokero avautuu. Jos tilasit lähetyksesi postiennakolla, maksa se tässä vaiheessa sirullisella pankki- tai luottokorttilla.

Tämän jälkeen lokero avautuu. Ota lähetyksesi lokerosta ja sulje ovi huolellisesti.

Pakettia säilytetään pakettiautomaatissa 7 vuorokautta.


Matkahuolto
-Tavarat toimitetaan lähimpään matkahuollon noutopisteeseen, josta tavarat voi käydä noutamassa

MAKSUTAVAT

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken sekä luottokortit. Maksaminen tapahtuu Suomen Verkkomaksut Oy:n sivuston kautta. Maksutapana on myös tilisiirto ennakkomaksuna.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla
Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Ravinnetukku Aikalisä toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Suomen Verkkomaksut Oy.

Suomen Verkkomaksut Oy toimii Visa, Visa Electron tai
MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa
syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oy:n välille. Myyjän vastuulla
ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Suomen Verkkomaksut Oy on
myös maksun saaja.

Suomen Verkkomaksut Oy
y-tunnus: 2122839-7
Ohjelmakaari 10
40500 JYVÄSKYLÄ
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Suomen Verkkomaksut Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Suomen Verkkomaksut Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Ennakkomaksu tilille
Postitamme tuotteet, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Eli maksu täytyy suorittaa etukäteen tilillemme tilauksen tekemisen jälkeen. Maksusuoritukset osoitetaan tilille FI22 5600 0520 2822 14 , tilausvahvistuksen tietojen mukaisesti.

Käsittelemme tilauksen kaupan aukioloaikaan, kun maksu on suoritettu. Jos maksuna on tilisiirto ennakkomaksuna, pidämme varausta 8 arkipäivää jonka jälkeen tilaus raukeaa, jos maksu on suorittamatta.

Ravinnetukku Aikalisän verkkokaupan maksutavat